Cliëntondersteuning vanuit MEE: Een verhaal van doorzettingsvermogen
Het eerste contact met Jan:
Bij MEE werken we dagelijks aan het ondersteunen van cliënten met diverse behoeften. Een van onze cliënten, laten we hem Jan noemen, heeft een verstandelijke beperking en had dringend behoefte aan 24-uurs zorg. Samen met Jan hebben we een indicatie aangevraagd bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ).
Samen naar een oplossing:
De aanvraag was een zorgvuldig proces. We hebben alle benodigde documenten verzameld, gesprekken gevoerd en de situatie van Jan uitgebreid beschreven. Helaas kwam de afwijzing hard aan. De indicatie werd niet toegekend, en dit was een grote teleurstelling voor Jan en zijn familie.
Maar we gaven niet op. We hebben de afwijzing grondig geanalyseerd en besloten om opnieuw onderzoek te doen. Dit keer hebben we extra aandacht besteed aan de details die mogelijk over het hoofd waren gezien. We hebben aanvullende medische rapporten verzameld, nieuwe gesprekken gevoerd en nog duidelijker de noodzaak van 24-uurs zorg aangetoond.
Met hernieuwde hoop dienden we de aanvraag opnieuw in. Deze keer werd de indicatie wel toegekend. Jan en zijn familie waren enorm opgelucht en dankbaar. Dankzij de doorzettingsvermogen en samenwerking tussen Jan, zijn familie en MEE, kreeg hij de zorg die hij zo hard nodig had.
Hoe gaat het verder:
Een collega van het ons WLZ team gaat nu samen met Jan en zijn ouders samen kijken naar een passende woonplek en dagbesteding.
Harm Wijnhoven, cliëntondersteuner bij MEE De Meent Groep
MEE helpt mensen met een beperking en hun naasten bij vragen of problemen die ontstaan door hun beperking. Gratis en zonder verwijzing. Heb jij een vraag aan MEE? Bel 088 465 35 55 of stuur een email